עורך דין רשלנות רפואית בסרטן - ייעוץ לפני תביעה

שתפו את המאמר

כיתבו לנו

מאז סוף שנות ה-90 מהווה מחלת הסרטן את סיבת המוות השכיחה ביותר בישראל . זאת למרות ההתקדמות המדהימה של הרפואה בישראל (ובעולם) בתחום האונקולוגיה, וכפועל יוצא מכך הירידה המבורכת בשיעורי הנפטרים מסרטן בשנים האחרונות.

רשלנות רפואית בטיפול במחלת הסרטן יכולה לבוא לידי ביטוי באופנים שונים. העילה השכיחה היא אבחון לקוי ומאוחר, משום ששיעורי ההחלמה מסרטן תלויים באופן מובהק במועד האבחון (מרגע שהסרטן הופך לגרורתי, צונחים שיעורי ההחלמה באופן דרמטי).

כלומר, אם בדיקות מקדימות או תסמינים שונים היו אמורים להדליק "נורה אדומה", אך הרופאים המטפלים לא השכילו לזהותם בזמן (ו/או לוודא שהמטופלים הבינו את מצבם או את חשיבות המשך הבירור), ייתכן ותקום עילה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית.

במאמר מוסגר נציין שתביעות בגין רשלנות רפואית באבחון סרטן נוגעות לא רק לרופאים אונקולוגיים אלא יכולות להיות מוגשות גם כנגד רופאים מתחומים אחרים. לדוגמה, רופא משפחה שלא הפנה לבירור שהיה יכול להביא לאבחון המחלה.

לעתים קרובות צריך גם לבדוק האם האבחון המוקדם, ככל שהיה מבוצע כיאות, היה יכול לשנות את מסלול התפתחות המחלה ובאיזו מידה. מה הייתה יכולה להיות ההשפעה של האבחון על השיפור בסיכויי ההחלמה (ישנם למעלה מ-200 סוגים שונים של סרטן אשר חלקם אלימים יותר וחלקם אלימים פחות).

חשוב להדגיש שאבחון מאוחר הוא לא העילה היחידה לתביעות רשלנות רפואית בסרטן לעתים קרובות מוגשות בישראל גם תביעות מסוג אחר. למשל, רשלנות רפואית בבחירת טיפול מסוים, רשלנות רפואית בניתוח להסרת גידול סרטני (חלקם ניתוחים מורכבים ומאתגרים ביותר), רשלנות רפואית בטיפולים כימותרפיים, רשלנות בטיפול בחולה אונקולוגי שפנה לקבלת טיפול בחדר מיון וכדומה.

למה אנחנו?

משרד עורכי דין טל ניסים מתמחה בייצוג נפגעי רשלנות רפואית והינו בעל ניסיון של למעלה מ-10 שנים בתחום דיני הנזיקין. משרדנו עומד לימין המטופל ובני משפחתו לאורך כל הדרך (ואף בתביעות שמוגשות לאחר הפטירה ובגין חשד לרשלנות רפואית).

אנחנו עוסקים בתחום זה במלוא הרגישות והמקצועיות. בין אם בפענוח התיקים הרפואיים הרלבנטיים בעזרת מומחים רפואיים בעלי שם ובין אם בניתוח המשמעות המשפטית והרפואית הנגזרת מהם.

חוששים שעברתם מקרה של רשלנות רפואית הקשור למחלת הסרטן?

לפגישה מקצועית ובחינה של תיק התביעה
Scroll to Top
דילוג לתוכן