עורך דין רשלנות רפואית בלידה - האם אפשר להגיש תביעה?

שתפו את המאמר

כיתבו לנו

לידה היא אירוע רפואי מורכב אך גם נפוץ מאד בישראל שבה נולדים בכל שנה כ-180,000 תינוקות. הרפואה בארץ התקדמה מאד בשנים האחרונות בתחום הגינקולוגיה והמיילדות, ורוב הלידות מסתיימות בשעה טובה וללא בעיות.

מצד שני, ישנם עדיין מקרים שבהם רשלנות רפואית בלידה מביאה למצב שבו "לידה מסתבכת". מכיוון שהרך הנולד, כשמו כן הוא, רך ופגיע, טעויות בלידה עלולות להיות קריטיות, קשות ובלתי הפיכות. כולל פגיעות שילוו את הילד והוריו לכל חייהם ואף מקרים קשים של מוות בלידה.

רשלנות רפואית בלידה יכולה, לצערנו, להתרחש בלידות מכל סוג – לידות וגינאליות "רגילות", לידות חירום, ניתוחים קיסריים, לידה מכשירנית, עם זירוז, בלי זירוז וכדומה.

רשלנות רפואית בחדר לידה

מהי רשלנות רפואית בלידה?

רשלנות רפואית בלידה נוגעת לרשלנות בכל אחד ואחד מהשלבים של הלידה, החל מרגע הגעת האישה למיון נשים ועד שחרורה ממחלקת יולדות. למשל:

  • רשלנות בבחירת סוג הלידה לאור התפתחותה – לדוגמה, הימנעות או התעכבות בהחלטה על ניתוח קיסרי למרות מצוקה עוברית.
  • רשלנות בביצוע הלידה עצמה – למשל, רשלנות ברגעים הקריטיים של הלידה.
  • רשלנות בזיהוי מצוקה עוברית – רשלנות בזיהוי מצוקה עוברית וכפועל יוצא מכך קבלת החלטות שגויות, מאוחרות או מסוכנות.

הוכחת רשלנות רפואית בלידה היא לא עניין של מה בכך. יש להתחקות אחר המסמכים הרפואיים שתיעדו את הלידה בכל רגע נתון, מהשנייה שבה היולדת הניחה רגלה במיון נשים. פעמים רבות המחלוקת המשפטית והרפואית נוגעת ממש לדקות מסוימות ואפילו עד לרמת השנייה הבודדת.

למה אנחנו?

משרד עורכי דין טל ניסים הוא משרד עורכי דין המתמחה בדיני נזיקין בכלל ובהיבטים המורכבים שמאפיינים תביעות רשלנות רפואית בפרט. לרבות כמובן תיקים העוסקים ברשלנות רפואית בלידה.

משרדנו מנתח את המסמכים הרפואיים שנוגעים ללידה (וההיריון) ביחד עם מומחים רפואיים בעלי שם בתחום הגניקולוגיה והמיילדות, ומשקף ללקוחותיו את המצב המשפטי-הרפואי לאשורו. ככל שיוחלט כי ישנן ראיות להגשת תביעה, משרדנו עומד לימין לקוחותיו לכל אורך הדרך. ממכתב הפנייה הראשון לבית החולים ועד לייצוג בכל הערכאות והטריבונלים בישראל.

נתקלתם ברשלנות רפואית בטיפול רפואי בחדר מיון?

לקביעת פגישה מקצועית ובחינה של תיק התביעה
Scroll to Top
דילוג לתוכן