רשלנות רפואית בטיפולי שיניים

שתפו את המאמר

כיתבו לנו

כל אחד מאיתנו מגיע בשלב כזה או אחר לטיפולי שיניים. בין אם לטובת טיפולים פשוטים וקצרים (כמו שיננית או סתימות קטנות), בין אם לטיפול מורכב (כמו כתר או שתל), ובין אם לצורך פרוצדורות מסובכות ביותר.

בעוד שרוב טיפולי השיניים מסתיימים בהצלחה וללא סיבוכים מיותרים, ישנם כמובן מקרים שבהם רשלנות רפואית עלולה לגרום לנזקים לא פשוטים.

לעתים אפילו נזקים בלתי הפיכים שיסבו סבל רב ויחייבו את המטופל לעבור טיפולי המשך מתקנים. תביעות בגין רשלנות רפואית בטיפולי שיניים עוסקות על כן במגוון רחב של תרחישים ואירועים, כמו למשל:

  • טיפול שיניים רשלני שלא פתר את הבעיה וגרם רק סבל מיותר.
  • טיפול שיניים מורכב שדורש מומחיות ספציפית אך בוצע על ידי רופא שיניים שאיננו מומחה בתחום (למשל, מומחה לטיפולי שורש או מומחה לשתלים).
  • טיפולי שיניים שניתנו ללא הסכמה מדעת ומבלי להסביר לפציינט את מהות הטיפול שהוא עתיד לעבור, על הסיכונים והסיכויים להצלחתו.
  • טיפולי אורתודנטיה שנכשלו או שלא הניבו את התוצאה שהוצגה למטופל.
  • טיפולי שיניים שהסבו נזקים לשן והחמירו את מצבה מעבר לסיטואציה הראשונית.
  • בחירה בפרוצדורה רפואית שלא הייתה מתאימה למצב השיניים, כאשר היה ניתן לבצע הליך רפואי נכון יותר נוכח האבחון הראשוני.
  • רשלנות רפואית בטיפול כירורגי.
  • רשלנות רפואית בניתוחי פה.
  • רשלנות רפואית בהשתלות שיניים.

רשלנות רפואית שיניים – מבחן הרופא הסביר

חשוב להדגיש שנזקים רפואיים לא מעידים בהכרח על רשלנות רפואית. המבחן המשפטי לא תלוי רק בנזק שנגרם אלא בקשר הסיבתי שבין הנזק לרשלנות.

הסיטואציה נבחנת תמיד בהתאם להלכה הפסוקה שקבעה את "מבחן הרופא הסביר". מבחן שהמשמעות שלו הינה, בקליפת אגוז, שיש לבחון את התנהלות הרופא לא בתור "חוכמה שבדיעבד", אלא מתוך השאלה האם הוא פעל כרופא שיניים סביר בהתחשב בנסיבות.

למה אנחנו?

משרד עורכי דין טל ניסים מתמחה בייצוג מטופלים בתביעות בגין רשלנות רפואית. משרדנו הינו בעל ניסיון של למעלה מ-10 שנים בליווי מטופלים ובני משפחותיהם, לרבות בתיקים שונים שעניינם רשלנות רפואית שיניים.

אנחנו בודקים היטב את נסיבות התיק, משקפים אותן למטופל ולבני משפחתו, ועושים זאת באמצעות ידע משפטי עשיר ועל בסיס שיתופי פעולה הדוקים עם רופאי שיניים מומחים מהשורה הראשונה. מומחים שגם מספקים לנו (וללקוחותינו) חוות דעת מקצועיות בסטנדרטים בלתי מתפשרים. הן בנוגע לחבות (האם קיימת עילה להגשת תביעה) והן בנוגע לנזק (מה שיעור הפיצויים הראוי שיש לדרוש בעקבות המקרה).

נתקלתם ברשלנות בטיפול שיניים?

לפגישה מקצועית ובחינה של תיק התביעה
Scroll to Top
דילוג לתוכן