רשלנות רפואית בחדר מיון - כך תדעו אם נתקלתם בטיפול רשלני

שתפו את המאמר

כיתבו לנו

כ-3 מיליון ישראלים פונים מדי שנה לטיפול במחלקות לרפואה דחופה ברחבי הארץ. אולם בעוד שברוב המקרים המטופל ובני משפחתו מקבלים מענה מקצועי ואיכותי, גם אם לא תמיד בלוחות זמנים קצרים, הרי שסיטואציית החירום מקפלת בחובה אתגרים לא מעטים.

רשלנות רפואית בחדר מיון או רשלנות רפואית בחירום, עלולה לגרום לנזקים קשים ואפילו למוות. זאת, במידה שהצוות הרפואי לא השכיל לאבחן נכון את המצב של המטופל, וכפועל יוצא מכך להעניק לו את הטיפול המהיר והמענה הרפואי הנכון. ככל שנגרם למטופל נזק בעקבות רשלנות בחדר המיון, ייתכן וקיימת לו עילה להגשת תביעה נזיקית.

כיצד ניתן לזהות רשלנות רפואית בחדר מיון או ברפואת חירום?

ישנם סוגים שונים של אירועים שמאפיינים רשלנות רפואית בחדר מיון או רשלנות ברפואת חירום. החל מסיטואציות שבהן המטופל סובל מנזק מסוים אך מאובחן כמי שזקוק לטיפול אחר, דרך שחרור למרות צורך בבדיקות נוספות, וכלה כמובן ברשלנות ספציפית בטיפול שהוחלט להעניק.

אחד האתגרים המרכזיים של רפואת החירום בישראל (ובעולם) הוא שמדובר בתחום כללי יחסית (המזכיר במידה מסוימת "רפואת משפחה"). רופאי חדר המיון צריכים לדעת לאבחן את התסמינים של המטופל ולדייק אותם בהתאם לבעיה רפואית ספציפית. בין אם המענה יינתן בחדר המיון ובין אם באחת המחלקות האחרות בבית החולים.

הרופאים מחויבים לבדוק לא רק את הסיבה שמאחורי הגעת המטופל לחדר מיון, אלא גם להתחקות אחר עברו הרפואי. לדוגמה, האם הוא סובל ממחלות רקע, האם עבר לאחרונה פרוצדורות רפואיות, האם הוא משתייך לקבוצת סיכון מסוימת וכדומה.

כשבודקים רשלנות רפואית בחדר מיון יש לעבור היטב על כל המסמכים הרפואיים שתיעדו את הגעת המטופל למחלקה, לעתים עד כדי לוחות זמנים ברמה של דקות בודדות (לדוגמה, במקרים שחייבו טיפול מהיר בגלל אירוע לבבי).

למה אנחנו?

משרד עורכי דין טל ניסים מתמחה בייצוג מטופלים ובני משפחותיהם בתביעות מורכבות של רשלנות רפואית בחדרי מיון וברפואת חירום.

משרדנו בוחן לעומק ולרוחב את המסמכים הרפואיים הרלבנטיים, ביחד עם מומחי טראומה וחירום מהשורה הראשונה, ומתחקה אחר "שאלת המפתח" – האם רופאי חדר המיון אכן פעלו כמצופה מהם בנסיבות הרלבנטיות לפי גבולות הגזרה של "מבחן הרופא הסביר" (שנקבע בפסיקה).

אם מגיעים למסקנה שקיימת עילה להגשת תביעה, משרדנו מלווה את המטופל ובני משפחתו לאורך כל הדרך. הן בהרכבת הקונסטרוקציות הרפואיות והמשפטיות הנדרשות להוכחת החבות, והן בהגדרת ראשי הנזק לפיצויים לפי נסיבותיו האישיות של המטופל הספציפי.

נתקלתם ברשלנות רפואית בטיפול רפואי בחדר מיון?

לפגישה מקצועית ובחינה של תיק התביעה
Scroll to Top
דילוג לתוכן