עורך דין פעולות איבה - תביעה בגין פעולת איבה

שתפו את המאמר

כיתבו לנו

אזרחי ישראל חשופים לצערנו לפעולות איבה גם בשגרה וגם בעתות מלחמה. החל מפציעה בפיגוע או בעקבות נפילת רקטה וכלה במקרים רבים נוספים שנכנסים תחת הגדרה של "פגיעת איבה".

כולל, למשל, נפילה בדרך למרחב מוגן בזמן אזעקה או נזק נפשי כתוצאה מחרדה שהתפתחה בעקבות נוכחות באזור פיגוע ללא פציעה פיסית.

מדינת ישראל מודעת לסכנה שבה נמצאים אזרחיה וחוקקה לצורך העניין חוק ייעודי שמטרתו להעניק פיצויים לנפגעים – חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה, התש"ל-1970 (להלן: "חוק לנפגעי פעולות איבה").

החוק ותקנותיו מגדירים היטב מיהו נפגע פעולות איבה ומה הפיצויים והתגמולים המגיעים לו. אולם בדומה לחוקים רבים בתחום דיני הנזיקין המכירים "אוטומטית" בזכות ובהשלכותיה (כמו תאונות דרכים או פגיעה בעבודה), גם נפגעי פעולות איבה פונים תכופות (ובצדק) לקבלת ליווי משפטי.

במשרד עורכי דין טל ניסים, המייצג נפגעי פעולת איבה, אנחנו מספקים את השירות הנ"ל לא רק מתוך סטנדרטים בלתי מתפשרים של מקצועיות ושירות, אלא גם מתוך שליחות. אנחנו רואים בכך חובה שמוטלת עלינו לסייע לנפגעי פעולות איבה ובני משפחותיהם לאור האסון שפקד אותם.

פעולות איבה תביעת פיצויים - עורך דין

מהי "פעולת איבה"?

השלב המרכזי והראשון בדרך לקבלת פיצויים הוא הכרה באירוע בתור "פעולת איבה". במקרים רבים אין כמעט שאלה לגבי ההכרה הנ"ל ולרוב הסיטואציה מדברת בפני עצמה. מצד שני, ישנם גם לא מעט נפגעי פעולות איבה שצריכים להוכיח את גרסתם, למשל:

  • האם "הפוגע" אכן נקט בפעולת איבה? למשל, תאונת דרכים או פיגוע דריסה.
  • האם האירוע אכן קרה? למשל, הוכחת נפילה בדרך לממ"ד בזמן אזעקה.

ליווי משפטי עשוי לסייע בהוכחת המקרה כ"פגיעת איבה" על בסיס ניתוח מקיף של הראיות התומכות בגרסה זו והצגתן בפני הגורמים השונים בביטוח הלאומי או בבית הדין לעבודה בשבתו כוועדת ערר (כאשר הביטוח הלאומי דוחה את התביעה הראשונה).

הכרה בהיקף הנזק

סוגיה חשובה נוספת לגבי זכויותיהם של נפגעי פעולות איבה היא הכרה בנזק שנגרם להם כתוצאה מאירוע. מדובר כמובן בעניין ספציפי שקשור להשלכות שעלולות להיות לנכותו של הנפגע המסוים על חייו מבחינת יכולת להשתכר, הוצאות רפואיות, עזרה צד ג', הוצאות ניידות, טיפולים נפשיים ועוד. לעתים קרובות נפגעי פעולות איבה נאלצים לנהל הליכים להוכחת נכותם על בסיס חוות דעת רפואיות ובעזרת ליווי משפטי צמוד.

הפיצויים לנפגעי פעולות איבה נקבעים כמו התגמולים לנפגעי כוחות הביטחון מכוח חוק הנכים. על פי רוב, נכות בגובה של 19%-10% תעניק מענק חד-פעמי ואילו נכות של 20% ומעלה תבסס תגמולים חודשיים. בנוסף, נפגעי פעולות איבה זכאים להטבות רבות נוספות כמו שיקום מקצועי, סיוע בלימודים, הנחות ופטורים ממיסוי ברכישת דירה, סיוע בניידות, סיוע בהתאמת דיור לבעלי מוגבלויות ועוד. גם כאן, לעתים, נדרש סיוע משפטי למיצוי מלוא הזכויות (אפילו בהקשר של מודעות לגביהן).

ליווי נפגעי פעולות איבה במשרד עורכי דין טל ניסים

משרד עורכי דין טל ניסים מתמחה בייצוג נפגעי פעולות איבה. המשרד רואה בכך שליחות של ממש. הזדמנות להעמיד מניסיונו ומקצועיותו לטובת מטרה שהיא מעבר לשירות משפטי גרידא. נפגעתם בפעולת איבה? בן משפחה נפגע וזקוק לעזרה? משרדנו יעמוד לרשותכם מא' ועד ת'. החל מהכוונה וייעוץ ראשוניים וכלה בייצוג בפני כל הגורמים הרלבנטיים מביטוח לאומי ועד ערכאות שיפוטיות.

 

 

 

נפגעתם בפעולת איבה? משרדנו עומד לרשותכם

לפגישה מקצועית ובחינה של המקרה צרו קשר
Scroll to Top
דילוג לתוכן