נפילה בדרך לממ"ד או למרחב המוגן, האם פגיעת איבה?

שתפו את המאמר

כיתבו לנו

"עמוד ענן", "שומר חומות", "צוק איתן", "מגן וחץ" וכמובן "חרבות ברזל" (רשימה חלקית). מדינת ישראל נתונה לצערנו לאיומים רקטיים ומי ייתן ומלחמת עזה הנוכחית תהיה הסבב האחרון.

במציאות כזו, כולנו מנוסים היטב בהגעה למרחב המוגן. בין אם זה הממ"ד הדירתי, המקלט הציבורי או המיגונית שבצד הדרך. בעוד שפציעה בעקבות נפילת רקטה היא ללא ספק "פגיעת איבה", חשוב לדעת שגם פציעה בדרך למרחב המוגן יכולה להוביל להכרה כאמור.

נתחיל עם דוגמה למקרה שנדון ממש לאחרונה בבית המשפט המחוזי בתל אביב. מדובר בתביעה שהוגשה על ידי אישה מאשדוד שאזעקה הפתיעה אותה מתוך שינה ובעת שהיא מיהרה להגיע לחדר המדרגות (המרחב המוגן) היא נפלה בעוצמה על הברך.

נציגי הביטוח הלאומי (המל"ל) דחו את התביעה לאחר שהצליבו את לוחות הזמנים וגילו שלא הייתה אזעקה במועד המדויק שהוגדר בתביעה.  

האישה לא וויתרה והגישה ערר על החלטת המל"ל.

בית המשפט בחן את המקרה והתרשם לחיוב מעדותה ומהראיות שהציגה. ביניהן מספר תיקים רפואיים שבהם נרשם שנחבלה בדרך לממ"ד, יומן פרטי שבו הנפגעת תיעדה את האירוע ותצהיר של בעלה. בית המשפט הגיע למסקנה שלמרות הטעות בזמנים המדויקים, יש להכיר בעוררת כנפגעת איבה.

פעולות איבה תביעת פיצויים - עורך דין

נפגעתם בדרך לממ"ד או נפלתם בריצה למרחב המוגן – מה עליכם לעשות?

המקרה שתיארנו לעיל מדגים היטב את הבעיה המרכזית של הכרה בנפגעי איבה כתוצאה מנפילה בדרך לממ"ד או למרחב המוגן.

מכיוון שמדובר באירוע שהתרחש במרחב הפרטי, ואין זו "פגיעת איבה קלאסית", נטל ההוכחה שרובץ לפתחו של הנפגע הוא משמעותי. דומה במידה רבה לקושי שבהוכחת תאונה ברחוב.

איך עושים זאת נכון?

מעבר לפנייה לקבלת ייעוץ משפטי יש לפעול באופן מיידי לגיבוש ואיסוף ראיות רבות ככל הניתן. עדי ראייה (ככל שמתאפשר), הודעות ווטסאפ או שיחות טלפון שנערכו בזמן אמת, תיעוד המקרה במסמכים רפואיים (יש להדגיש בפני הצוות הרפואי שהפציעה נגרמה בגלל נפילה בדרך למרחב המוגן), הצלבת לוחות זמנים מדויקת (ללא טעויות סופר במילוי כתב התביעה) וכדומה. ככל שהנפגע יחזיק בידיו ביותר ראיות, כך יגדלו בהתאמה סיכוייו מול הביטוח הלאומי.

מעבר לכך כדאי שהנפגע ידע לדייק את הנכות הרפואית שממנה הוא סובל ולהסביר את ההשלכות שלה על חייו מבחינת כושר השתכרות, עזרה צד ג', הוצאות רפואיות, הוצאות ניידות ואפילו הנאות החיים או כאב וסבל.

ליווי נפגעי איבה במשרד טל ניסים

משרד עורכי דין טל ניסים מתמחה מזה כ-10  שנים בדיני נזיקין ועומד תדיר לימין נפגעי פעולות איבה. אנחנו רואים בכך הרבה מעבר לשירות מקצועי והמענה לנפגעים ולבני משפחותיהם הוא מבחינתנו שליחות של ממש.

המשרד מעמיד לרשות נפגעי פעולות איבה את מלוא הניסיון, הזמינות, ההקשבה, ההבנה והחתירה להצלחה. אנחנו יודעים היטב מה המשמעות של תגמולים ראויים עבור הנפגע, ועושים ככל שבידינו למצות את הזכויות המקסימליות כפי שמתאפשר מכוח החוק.

משרדנו מקיים שיתופי פעולה הדוקים וארוכי שנים עם מומחים רפואיים מהשורה הראשונה המסייעים לנו וללקוחותינו לנתח את המצב הרפואי, את הקשר הסיבתי בינו לבין האירוע, להגדיר את הנכות הרפואית ואף לעמוד מאחורי הדברים בכל הערכאות והטריבונלים בישראל.

נפגעתם כתוצאה מנפילה בדרך לממד? צרו קשר

לפגישה מקצועית ובחינה של המקרה צרו קשר
Scroll to Top
דילוג לתוכן